אשרת עבודה בישראל

אם אתה כבר מתכנן לבוא לישראל ורוצה לעבוד, אז אתה יכול עכשיו לעשות את זה עם אשרת עבודה. רשות האוכלוסין וההגירה (PIA) מעניקה אשרות עבודה לזרים בהתאם לצרכים הכלכליים השונים של המדינה. ויזת עבודה לישראל יכולה לסייע לך למצוא תעסוקה בתחומים רבים, כגון דאגה לקשישים ולנכים, עבודה חקלאית, בנייה כללית למגורים (באמצעות קבלני חוץ רשומים), שפים אתניים מומחים ותעשיית ההיי-טק.

האם זר יכול לעבוד בישראל?

כדי לעבוד בישראל, אזרח זר חייב תחילה לקבל היתר עבודה. זה נדרש מכל האזרחים הזרים, למעט אלה שרוצים להפוך את העליה. את היתר העבודה ניתן להשיג באמצעות מעביד או באמצעות אשרת מהגר. קל יותר להשיג היתר עבודה אם יש לך כישורים ספציפיים בישראל. אשרות עבודה המתקבלות דרך מעסיקים קשורות למעסיק והן תקפות לתקופה מוגדרת. בשאר הזמן, תצטרך להגיש בקשה לאשרה זמנית.

כאשר מחפשים עבודה בישראל, כדאי לחפש חברות המעסיקות זרים. אתה יכול גם לשלוח קורות החיים שלך לחברות אלה כך שהם יכולים לשמור אותו בקובץ. במקרים מסוימים, הם יכולים ליצור איתך קשר אם הם מוצאים פתח. בדרך זו, הם יכולים להבטיח שהם שוכרים זר שיש לו את הכישורים והניסיון המתאימים לתפקיד.

כדי להגיש בקשה לאשרת עבודה בישראל, עליך לקבל תעודה הקובעת כי עברת בדיקה רפואית בישראל. המסמך צריך לכלול תוצאות תקינות של בדיקות דם, צהבת ושחפת. יתר על כן, התעודה חייבת לציין שלא עשית פשע בשלוש השנים האחרונות.

כמה זמן ניתן להישאר בישראל עם אשרת עבודה?

ישנם מספר סוגי ויזה העומדים לרשות העובדים הזרים בישראל. אשרת עובד מיומן מאפשרת לך לעבוד בתחומים מסוימים למשך זמן מסוים. אשרת עבודה בתחום האקדמי שונה מאשרה לתחום שאינו אקדמי. אשרה מסוג זה מאפשרת לעובדים זרים לעבוד בישראל לתקופה מוגדרת, שהיא בדרך כלל פחות משלוש שנים.

מועמד לאשרת עבודה מסוג בי-1 חייב לקבל הצעת עבודה מאושרת בישראל לפני שיוכל להגיש בקשה. העבודה צריכה להיות בישראל בתוך חודשיים ממועד אשרת השהייה, ועליהם להגיש בקשה להארכה במשרד הפנים. עליהם לבקר במשרד הפנים בתוך חודשיים מיום התפוגה של האשרה. לאחר מכן, הם יכולים להגיש בקשה להארכה במשרד הפנים הישראלי.

בן הזוג יכול להישאר בישראל שנה לפני שהוא מגיש בקשה לאזרחות. עם זאת, סיכוייהם להיות תושבי קבע במדינה קלושים מאוד אם אינם יהודים. עם זאת, אם אתה נשוי לאזרח ישראלי, תוכל להגיש בקשה לאשרת סטודנט מצטיין בישראל ללמוד במשרה מלאה. לשם כך, עליך לספק הוכחת הרשמה לישיבה והוכחת תשלום שכר הלימוד. בנוסף, תצטרך לספק דרכון תקף לכל משך השהות שלך.

בהתאם לעיסוק שלך, משרד הפנים יכול להאריך את אשרת השהייה שלך. עם זאת, עליך לבקר במשרד הקרוב ביותר ליישום. במקרים מסוימים, הארכת הויזה שלך דורשת אישור רפואי בשלושת החודשים האחרונים.

האם ניתן להמיר ויזת תייר לויזת אשרת עבודה בישראל?

אם אתה תייר ומעוניין להמיר אותו לאשרת עבודה, ישנם שלושה צעדים עיקריים שעליך לנקוט. ראשית, עליך להשיג את המסמכים הדרושים. בישראל, מסמכים אלה ידועים כאשרות. אשרה היא היתר תקף המאפשר לך לחיות, לעבוד וללמוד בארץ.

על המבקשים לקבל דרכון תקף לפחות חצי שנה לאחר מועד הכניסה לישראל. הדרכון חייב גם להכיל דף ריק שבו הוויזה יכולה להיות מחוברת. אם הדרכון שלך הוא מבוגר יותר מזה, אתה צריך להגיש אחד מעודכן. יתר על כן, אתה צריך להראות הוכחה של מגורים, כמו אישור הזמנה במלון וביטוח בריאות נסיעות. בנוסף, בהתאם לעיסוק שלך, תצטרך מסמכים ספציפיים. למשל, אם אתה סטודנט, תצטרך להגיש הוכחה של המלגה שלך או חסות.

אם ברצונך להמיר את אשרת התייר שלך לאשרת עבודה בישראל, עליך לעמוד בדרישות מסוימות. חשוב לזכור שכללי ההגירה של ישראל נוקשים ביותר. אם ברצונך להגר לישראל, עליך להיות יהודי. חוק השבות אוסר על לא-יהודים להיכנס לארץ. בנוסף, רשאי משרד הפנים להגביל את מספר אשרות העבודה המונפקות מדי שנה. בנוסף, רשאי משרד הפנים להעלות את התשלום עבור אשרות עבודה ואת המס המוטל על העסקת עובדים שאינם ישראלים.

אם אתה מעוניין לעבוד בישראל, אתה צריך לבדוק את אשרת עבודה בי-1. אשרת עבודה מסוג זה מאפשרת לך לעבוד תקופה מסוימת בישראל. זה רעיון טוב להתייעץ עם עורך דין הגירה כדי לסייע לך בהליך הבקשה.