דיירות מוגנת: מה שאתה צריך לדעת

אם אתה גר בנכס עם דיירות מוגנת, זו זכותך להישאר בנכס הזה לכל החיים של החוזה שלך. זה יכול להיות שימושי אם בעל הבית שלך מוכר את הנכס או שאתה רוצה לעזוב את הנכס. בהתאם לנסיבותיך, ייתכן שתוכל לנהל משא ומתן על חוזה חכירה חדש עם בעל הבית שלך ללא צורך בתביעה משפטית. החוק מגן על דיירים מפני פינוי מבעלי הבית שלהם.

ישנן מספר סיבות לכך שיש מקום מוגן. הסיבה הנפוצה ביותר היא שבעל הבית רוצה למכור את הנכס. דיירות מוגנת מעניקים להם הגנה נוספת מפני פינוי. זה אומר שאם בעל בית מחליט לפנות דייר, חייב להיות להם עילה ספציפית לעשות זאת. יש להתוות עילה זו בהודעת הפינוי, ועל בעל הבית להראות הסבר סביר לבקשתם.

דיירות מוגנת מספקות ביטחון לטווח ארוך של דיירות לדיירים. בעל בית לא יכול להכריח דייר לצאת מדייר מוגן. רוב בעלי הקרקעות פועלים לפי חוק השכירות 1977, אשר מפקח על דיירות מוגנת. זה אומר שאם אתה שוכר נכס, שכר הדירה לא נבדק מאז 2003. כדי לברר אם הדייר שלך מוגן, לבקר באתר של משרד הערכה או לשלוח דואר אלקטרוני שולחן העזרה שלה.

זה אולי לא חוקי לגרש דיירות מוגנת. בעל בית לא יכול לפנות דיירים שנמצאים בפיגור גם אם הם מאחרים בתשלומי שכר הדירה שלהם. חשוב לזכור שאתה לא יכול לפנות דיירים שלא שילמו שכר דירה לפחות עשור. החוק לא מאפשר לבעלי הבית למכור נכס שאוכלס על ידי דייר מוגן. חיוני שלנכס יהיה דייר מבוטח.

איזו זכויות קיימות לדייר מוגן?

דיירות מוגנת חשובים בעודם מגנים על דיירים מפני בעלי בתים חסרי מצפון. בעל בית לא יכול לפנות דייר מוגן וחייב לספק בית חלופי. נכס שכור אינו שייך לאותה קטגוריה של רכוש בבעלות חברה. אם אתה מודאג מהחוקיות של הנכס החכור שלך, צור קשר עם שולחן העזרה של משרד הערכה ולשאול על חוקי פינוי.

בהתאם למדינה, לדייר מוגן יש כמה הגנות נוספות. משרד ההערכה הממשלתי קובע את שכר הדירה לדיירים. הערך של הנכס שלך יכול להיקבע על ידי ”שכר הדירה ההוגן” שלך. אם בעל הבית שלך לא רשם שכר דירה הוגן, אתה יכול גם להגיש תלונה נגדם. אתה יכול להגיש תביעה באינטרנט. בעל הבית חייב לספק בית חלופי, אחרת, בעל הבית עלול להפסיד את הכסף שהדייר שילם.

דיירות מוגנת נותנות לך ביטחון לטווח ארוך של דיירות. אתה חייב לספק מגורים מתאימים אם אתה נאלץ מן הנכס. אתה צריך לוודא שהשכירות שלך נרשמה ושהמחיר שולם לפני שאתה נאלץ לעזוב. בנוסף, אם אתם מחדשים את ההסכם, אתם צריכים גם לבדוק את תאריכי ההתחלה והקצה של הדיירים.

דייר מוגן מגן על בעל הנכס ועל אחזקתו של הדייר בתקופת כהונתו. סוג זה של שכירות בדרך כלל קצר יותר מאשר אדם מוסדר זכאי למכור את ביתו לאדם אחר. יש כמה יתרונות לדיירים. תקופת הפינוי המוגן היא בדרך כלל קצרה יותר מזו הסטטוטורית. במקרים רבים, גם לבעל הבית וגם לדייר יש את אותן הזכויות.

דייר מוגן מתייחס לדייר שבו אדם ”מוגן” על ידי החוק. החוק אינו נוגד את זכויותיהם ואחריותם של בעל הבית והדייר. הדייר זכאי לדייר בטוח, לא משנה מי מתגורר בו. חשוב להבטיח שבעל הבית לא יפנה דייר מוגן מוגן בגלל מצבם הכלכלי הלקוי.

דייר מוגן סטטוטורי הוא סוג של דייר שבו בעל הבית אינו מורשה לפנות דייר. סטטוטורי מוגן דייר הוא הגנה סטטוטורית מזכה אדם לאותן זכויות כמו טיירי מוגן. דיירות היא חלק חשוב בחברה. זה מגן על הדייר מפינוי כי אין ”כמו-זכויות יחסים”.

לפרטים נוספים על דיירות מוגנת, הקליקו כאן: https://www.house-value.co.il/services/%D7%93%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%AA/