האם גישור גירושין הוא רעיון טוב? ‏

זוגות רבים בוחרים בגישור לגירושין משום שהדבר יכול לעזור להם להגיע להסכם ידידותי ושליו. שני בני הזוג יציגו את עמדותיהם במהלך הגישור. המתווך ינסה למצוא מכנה משותף. הוא גם יציע דרכים לפתור פגמים. התהליך יכול להימשך עד ששני הצדדים יגיעו להסכם סופי על כל הנושאים. חשוב שהזוג ישיג את ההסכם הסופי בלבד, וששני הצדדים יסכימו לתנאים.

אחד היתרונות של גישור גירושין הוא שזה לא יריבות. הצדדים לא ייאלצו לדון בחילוקי הדעות שלהם מול צד שלישי ניטרלי. המתווך ידריך את שני הצדדים בתהליך ויעזור להם להגיע להסכם. המתווך יעזור להם להחליט באילו סוגיות כדאי לפתור ואיזה מהם יש לפנות. ‏ המתווך יעזור להם למצוא פתרון שעובד עבור שניהם אם התהליך נעשה כראוי.

גישור גירושין יכול גם להיות מהיר וזול יותר מאשר הליך גירושין מסורתי. במהלך תהליך הגישור, לזוגות תהיה הזדמנות לטפל בכל סוגיה שעלולה להתעורר במהלך התהליך. זוהי דרך נהדרת לגירושין להיות סופיים ללא הצורך במאבק בבית המשפט. מתווך יעזור לזוג להגיע להסכם שמועיל לשני הצדדים. הם יכולים לעבוד על לוח זמנים שעובד עבור כל המעורבים, והמתווך יעשה את התהליך חלק ככל האפשר עבור שני הצדדים.

כאשר שוקלים אם להשתמש בגישור גירושין, חשוב להבין למה לצפות מהתהליך. למתווך אין כוח כלשהו, והוא אינו יכול להכתיב לך מה להסכים. הוא או היא לא יכולים להכריח אותך לנהל משא ומתן עם המתווך או להכריח אותך להשתתף במפגש גישור. לשני הצדדים יש את הזכות לסיים את התהליך מתי שהם רוצים. ניתן לעצור את התהליך אם אתה מרגיש שהפחדים הגרועים ביותר שלך מתגשמים.

מלבד המהירות, תועלת נוספת של גישור גירושין היא שהיא זולה ומהירה יותר מהתהליך המסורתי. זה גם מאפשר לך ולבן הזוג שלך לדבר על הבעיות ללא צורך בעורכי דין. כל עוד אתה יכול לשתף פעולה, תוכל להשיג הסכם שעונה על הצרכים שלך. אחרת, תצטרך להסתפק בעורך דין. תמיד עדיף לשכור מתווך מאשר לעבור במסלול המסורתי.

אף שלגישור יש יתרונות רבים, חשוב להיות מודעים לכך שיש גם חסרונות. ראשית, תצטרך להחליט אם גישור מתאים לך. אם אתה מסכים, אתה יכול לשכור מתווכים. עדיף לשכור מתווך שיש לו ניסיון רב עם מקרי גירושין. ניסיון ומיומנות של מתווך יעזרו לך להגיע להסכם מועיל הדדי. חשוב לבחור מתווך מוסמך.

מתווך יכול לעזור לך לבדוק את כל האפשרויות. במהלך גישור הגירושין, המתווך ישאל אותך שאלות ויבחן את האפשרויות שלך. ברגע שתגבש את מטרותיך, המתווך יתווה את הנקודות שתסכים להן. אם אתה לא מוכן להתפשר, אז עדיף להימנע מגישור גירושין. זה רעיון טוב יותר לחכות עד שתהיה מרוצה מתוצאות הגירושים שלך. ככל שתקדים לקבל את ההסכם הסופי, כך ייטב.

בנוסף להאצת תהליך ההפרדה, גישור הגירושין הופך אותו לפחות מלחיץ עבור ילדים. היא מאפשרת לשני הצדדים לדון בסוגיות והיא אפשרות מצוינת לזוגות שלא רוצים לעבור את הלחץ של משפט או הסכם סופי. בסופו של דבר, עדיף לכולם לנסות גישור גירושין. זה מהיר וקל יותר משיטות מסורתיות. זה גם יותר ידידותי, אז זה יותר טוב לכולם.

גישור גירושין הוא מהיר יותר מאשר בית משפט הורה אחד. שני בני הזוג יכולים לבחור מה הוגן, אבל אם אחד מהם מסתיר נכסים או לא מסוגל מבחינה נפשית לתקשר, מתווך גירושין יכול לעזור להם להגיע למטרה זו. זה גם פחות יקר מניסוי. גישור גירושין יעיל יותר מניסוי ויכול למנוע מהילדים שלך כל טראומה.

פרטים נוספים באתר: SHAAL & CO